Sunday 28 August 2011

Kau je nak lebih? Fine, attention seeker~


 "Sikap yang suka nak lebih dari orang lain memang annoying. Imagine, aku cakap Aaron Aziz senyum kat aku. Pastu kau tak nak kalah, kau cakap Brad Pitt senyum kat kau, siap mintak phone number lagi.  And tetibe aku dari nak bercerita pasal Aaron Aziz, kau pulak sibuk nak cerita pasal Brad Pitt. Kau tau tak aku rasa nak muntah sebab asik dengar cite Brad Pitt kau je. Maaf, ni perumpamaan je. Bye."- status terbaru Facebook aku.


What happened was, aku tengok kat facebook a friend of mine. He posted a status, yang dia rasa sangat sakit sekarang sebab baru lepas operation. And suddenly ada seorang hamba Allah ni, bagi komen yang pada pendapat aku, tak berapa nak membina la. Camni la lebih kurang komen2 dia:


"Wei, aku punye lagi teruk la."

"Aku dulu operate macam kau jugak. Tapi lagi teruk la sebab kena bla bla bla..."

"Ala, aku nye lagi teruk. Kau punye ok lagi ni. Aku dulu takleh jalan bape lame..Lagi lame kot dari ko.."


Tak membantu langsung komen2 tersebut, serius. Dah kau buat kawan aku tu rasa cam loser pulak sebab sakit sikit pun tak dapat tahan. Kecoh la kau. Kau, kau lah. Sibuk nak bangga diri apahal?Nampak sangat kau tu lagi loser. Attention seeker! Lagi afdal kalau kau bagi semangat ke, kata-kata nasihat ke.. Orang tengah sakit kot. Sumpah aku rasa cam nak tepuk muka kau laju-laju!



Ni same la jugak keadaannya bila kau tengah ada problem dengan boifren/gilfren kau and kau nak buat sesi luahan hati.


Kau: Wei, aku ada problem la dengan Mamat/ Minah ..... Sedih la... Dia tu asyik busy je lately...

Kawan kau:  Eh same la dengan boifren/ gilfren aku tu.. Asyik busy je...Kau tau, dia dah lah tak reply mesej aku, angkat call pun payah. Sekarang ni, entah-entah kua dengan orang lain kot! Geram pulak aku! Kau tau tak, hari tu aku gaduh lagi dengan dia. Mana taknya, bila ajak keluar, asyik busy je.. Pastu, bla bla bla bla bla bla........."
 

Another situation:

Kau: Cute la Mamat dengan Minah together.. Minah tu cantik. Mamat tu kacak. Secocok sangat!


Kawan kau: Erm tula.. You know what, dulu sebenarnya Mamat tu nak kenal dengan I. Tapi tula, I tak anggap dia lebih pun. Plus, he's not my type. bla bla bla......



SEE! SEE! Haish..ubah lah sikit perangai tu..Bukan kau sorang je ade masalah.. And bukan kau sorang je yang hebat. Orang macam ni aku memang tak berapa nak gemar la..Sorry to say, nampak benorr nak perhatian.. Kau pulak pastu terpaksa dengar je cerita dia sambil menahan perasaan.. Betul tak????? Sekali-sekala takpela, kalau banyak kali jadik camni, memang rasa nak meletup pun ade kan.






K bye!




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...