Tuesday 6 September 2011

Jangan tanya lagi, aku dah mula bosan.


Untuk senyum dan bermanis muka, memang tiada masalah bagi aku.
Tapi aku takut kalau-kalau aku dah letih berpura-pura
Aku takut bila aku dah letih, aku akan menjauhkan diri.
Bukan aku merajuk, tapi hati ini sedih.
Ya, aku sedih. Tapi kalian masih anggap ini benda kecil!
Mungkin kecil bagi kalian, tapi tidak bagi aku.
Tak mengapa, kalian takkan faham...


Mungkin kalian tertanya-tanya, kenapa perlu panjangkan cerita?
Ah yalah, bukan kau orang yang dia maki
Bukan kau orang yang dia lemparkan fitnah bertubi-tubi
Boleh lagikah kalian ketawa kalau sahabat katakan kalian berlagak baik??
Boleh lagikah kalian ketawa kalau sahabat katakan kalian suka menunjuk pandai??
atau, boleh lagikah kalian ketawa kalau sahabat katakan keturunan kalian semuanya bodoh???
Kalian rasa aku boleh mengikhlaskan lagi persahabatan ini??
Bolehkah??
Aku tak rasa begitu.


Aku sudah terlalu marah, sampai aku berdoa supaya Allah tak memakbulkan segala tanggapan jahatku pada sang penganiaya!
Ya, aku sudah sampai ke tahap itu!
Tapi aku tak nak. Aku tak sanggup melihat kehancuran manusia lain.
Mungkin kalian rasa aku kebudak-budakan
Tapi apa yang aku alami, sudah lebih dari had yang hati benarkan.


Aku penat sebenarnya
Bila menjaga hati orang, sedangkan hati sendiri tak terjaga.
Sesak nafas bila fikirkan,
Tapi aku dah pilih untuk diam dan telan
Jangan sekali-kali kalian suruh aku lupakan!
Maruah aku mungkin nampak kecil pada kalian,
Tapi selagi kalian tak rasa, jangan berani berkata yang bukan-bukan!


Tak, aku tak akan pernah bersedia untuk memaafkan
Jangan tanya lagi, aku dah mula bosan.










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...