Sunday 11 September 2011

Fakta Raya Tahun Ini


1- Seperti biasa, rumah aku memang akan jadi rumah paling busy and penuh sampai la seminggu raya. Punya lah ramai kaum kerabat yg datang, sampaikan nenek sebelah abah aku surrender nak tunggu kitorang datang raya kat rumah dia pulak..Last2, nenek yang datang raya rumah kitorang..hahahah..tenkiu nenek :D




2- Rendang ayam yang mak masak licin lincau pada hari raya kedua. Setiap tahun ayam 8 ekor tak pernah cukup... Maybe next year kena tambah lagi bilangan ayam untuk dibuat rendang...-,-"




3- Ouh, hari raya keempat, aku pergi beraya dengan kengkawan. Yang tak bestnye, tengah syok beraya, sekali tu kereta member aku terkunci dari dalam! Dan kitorang kat luar!!!! Huh,terpaksa berpanas terik la kitorang kat luar kereta tu sambil try nak bukak pintu kereta satria neo beliau itu. Last2 terpaksa kopakkan pintu kereta. Kesian kat owner kereta....Izzat Akmal @ M.I.A....huuuuu~~


Dia tekan kunci kereta (bukan auto lock), maybe sebab dah terbiasa. Pastu enjin kereta hidup. Dia berdiri kat luar kereta sambil berborak dengan member2 lain. Pintu kereta dia tak tutup la, dia biarkan je. Datang je aku dengan awek dia, si Faralina tu, dengan senang hati minah tu tolong tutupkan pintu kereta mamat tu! mahahahaha! Yang menambahkan ke"seronok"an kitorang, bila pintu sebelah pemandu pun ditekan kuncinya..YEAYYY!! Terbaekkk sangatt! Rajin sangat pi tekan kunci tu apesal..kihkihkih...Tension la owner kereta memikirkan kereta beliau yang terpaksa dikopak tu..Tapi nak marah, awek sendiri.. Apo lagi nak dikato...~~




4- Erm esok tu kitorang pegi open house rumah M.I.A.. Maka, of course la beliau akan menjemput semua kawan2 kitorang termasuk la this one person- so called "abg long".. Yer, memang aku tak baik pun dengan beliau ni. Tapi disebabkan aku je yang ada masalah dengan dia, so aku bermanis muka la jugak, nak jaga hati kawan2 lain. Please be noted, jaga hati kawan2 lain, bukan jaga hati "abg long" ye.. Mungkin "abg long" ternampak aku yg cantik jelita ada kat dalam rumah M.I.A, so dia tak jadi masuk, dia dok kat luar rumah je. Tapi bila kawan2 lelaki yang lain masuk sebab nak makan, dia terus blah. Takde sape pun perasan bila dia blah. But the point is, if dia ada sekalipun, aku professional. Sekejam2 aku pun, aku ingat lagi nak jaga pride dia. Jangan lepas ni tiba2 dengar cite cakap aku hasut kawan2 lain benci dia udah ler. Takde mase seyhhh.. Banyak lagi benda lain yang boleh dibuat~



Dah tu je. K bye!












No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...