Saturday 9 July 2011

Praktikal oohh praktikal ~



Assalamualaikum w.b.t..Hello eberibadi!!! ^_^


Disebabkan arini ada Perhimpunan BERSIH yang tak berapa nak mendamaikan negara sedang diadakan kat tengah bandaraya Kuala Lumpur tu, aku terpaksa duduk kat rumah dan membosankan diri! *Demmit! Daripada buang masa, aku fikir elok gak aku mem'BERSIH'kan blog aku yang da bersawang sebab dah berapa minggu tak hapdet ni..hihihi.. Haa BERSIH yang macam ni baru lah boleh diterima sebab tak kacau hidup orang lain..huuhuhu ^_^


Ok, arini aku nak citer pasal praktikal kat Attorney General's Chamber kat Putrajaya. Aku baru pergi three divisions je..First, Civil Division. Second, Drafting Division. Third, International Division. So far, it goes well. Alhamdulillah :D 


Tapi bila takde keje tu, memang betul2 takde keje. Kitorang sampai bosan sebab takde benda nak buat. Tapi bila ada keje tu, busy sampai tak hingat dunia T_T...Tapi yang best nya sebab dapat banyak experiences from lawyers and bekas majistret. *Mintak2 la aku pun berjaya dalam life macam diorang..AMIN ^_^


The most interesting part is when aku dapat satu group dengan kawan2 yang sekepala dengan aku..Basically ada 19 students UiTM yang buat praktikal kat sini. And aku dapat satu group dengan Nazi, Haifaa', Fiza and Iswat. Kalau takde kerja kitorang memang selalu lepak same2. G tengok wayang time lunch, lunch sesame, lepak kat library, tak pun pergi court tengok court proceeding.Well, memang best la sebenarnya perasaan buat attachment kat AGC ni..Tapi at certain parts, kitorang kena berpuas hati dengan surface experience je dari orang2 kat sini. Because banyak urusan kerajaan yang sulit dan tak bulih lepas kat pengetahuan awam. Kitorang pun kira public jugak la, so pehe2 jola..Setakat suruh buat research sikit2 tu, boleh la.But anyway, kitorang still dapat pujian daripada lawyers and pegawai2 kat sane sebab bila diberi kerja, kitorang tersangat la komited. Ni bukan puji diri sendiri, ini lah komen diorang kat kerja kitorang.Alhamdulillah, kinda bersemangat sikit la bila kena puji kan..hehe (--,)


Actually tanak buat entry panjang2. Just nak share sikit2 je. At the same time nak bagitau kat readers yang blog ni still beroperasi..hehe


P/S: Ouhhhh ouhh ye! Sekarang ni dah reti nak tido awal, before 12 and bangun awal pagi at 5.30 am! Bangga kot dengan diri sendiri..hohohoho  :D

Row belakang: Yasmin, Sara, Azira. They are from the other group.
Row depan: Me, Haifaa', Fiza and Nazi :D






With my group, buat research kat library ^_^




With yasmin and Haifaa'




Terbaikkkk la tengok cite Sekali Lagi time lunch ari Jumaat! hehe
P/S: Ade lelaki tak pegi solat jumaat duduk satu row dengan kitorang.Sumpah annoying! -__-"





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...